Misją Partnerstwa jest promowanie rozwoju lokalnego Lublina, budowa społeczeństwa obywatelskiego oraz przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób pozostających bez pracy, w tym osób w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy.
W dniu 20 maja 2011 r. w Kawiarni Santiago Cafe przy ul. Głuskiej 145 w Lublinie Miejski Urząd Pracy w Lublinie we współpracy z Urzędem Miasta Lublin zainicjował powstanie Lubelskiego Partnerstwa Publiczno-Społecznego.
Lubelskie Partnerstwo Publiczno-Społeczne opiera się na partnerskiej współpracy administracji samorządowej, organizacji pozarządowych i podmiotów gospodarczych oraz osób utożsamiających się z misją i celami Deklaracji Współpracy z terenu miasta Lublin i województwa lubelskiego (pełna treść deklaracji dostępna jest poniżej [Dokumenty]). Obecnie LPPS liczy 63 Partnerów, kolejni zainteresowani już składają akces przystąpienia do współpracy. Ma ona charakter otwarty i może do niej przystąpić każdy zainteresowany podmiot, który spełnia wymogi określone w przyjętym przez Partnerstwo Modelu współpracy międzysektorowej LPPS (do pobrania poniżej).
W celu przystąpienia do Partnerstwa należy wypełnić Deklarację przystąpienia do Lubelskiego Partnerstwa Publiczno-Społecznego i przesłać ją lub złożyć osobiście w Miejskim Urzędzie Pracy w Lublinie, które prowadzi Centrum koordynacyjne LPPS: ul. Niecała 14, 20-080 Lublin z dopiskiem: Lubelskie Partnerstwo Publiczno-Społeczne.
Działaniami Lubelskiego Partnerstwa Publiczno-Społecznego z ramienia MUP w Lublinie koordynuje Pan Łukasz Syska - Kierownik Referatu Promocji Usług i Analiz:
e-mail: lukasz.syska@mup.lublin.pl
tel. 81 466 52 57, fax 81 466 52 01
e-mail LPPS: lpps@mup.lublin.pl