Aktualizacja informacji o naborze o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy

Print Drukuj
W związku z opublikowaniem rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 kwietnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych w skutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 713) –
 
bezpośredni link do rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2021/713
 
Z dniem 26.04.2021 r. Dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie aktualizuje informację o naborze o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy.
 
 
ZASADY UDZIELANIA DOTACJI
DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW I MAŁYCH

PRZEDSIĘBIORCÓW OKREŚLONYCH BRANŻ
NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA
 
 
I. SŁOWNIK POJĘĆ UŻYTYCH W ZASADACH:
 
FP oznacza to Fundusz Pracy;
 
MIKROPRZEDSIĘBIORCA oznacza to mikroprzedsiębiorcę, o którym mowa w art. 7
ust. 1 pkt 1ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (zgodnie z tym artykułem mikroprzedsiębiorca to przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz
z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro);
 
MAŁY PRZEDSIĘBIORCA oznacza to przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (zgodnie z tym artykułem mały przedsiębiorca to przedsiębiorca, który w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki: zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz
z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro – i który nie jest mikroprzedsiębiorcą);
 
DOTACJA oznacza to dotację dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, o której mowa w § 7 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19
(Dz. U. poz. 371 z późn. zm.);
 
PRZEDSIĘBIORCA oznacza to mikroprzedsiębiorcę i małego przedsiębiorcę, któremu udzielono dotacji;
 
PUP oznacza to Powiatowy Urząd Pracy;
 
STAROSTA oznacza to starostę powiatu lub prezydenta miasta na prawach powiatu, sprawującego zwierzchnictwo nad powiatowym urzędem pracy lub dyrektora odpowiedniego urzędu pracy działającego z upoważnienia starosty lub prezydenta miasta;
 
UMOWA O DOTACJĘ oznacza to umowę dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, zawieraną pomiędzy starostą a przedsiębiorcą;
 
USTAWA oznacza to ustawę z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842, z późn. zm.);
 
ROZPORZĄDZENIE oznacza to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r.
w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371 z późn. zm.);
 
WNIOSEK O DOTACJĘ oznacza to wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy przyznawanej na podstawie rozporządzenia w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19;
 
WNIOSKODAWCA oznacza to mikroprzedsiębiorcę albo małego przedsiębiorcę, który złożył wniosek o dotację;
 
ZASADY oznacza to ZASADY UDZIELANIA DOTACJI DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW
I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW OKREŚLONYCH BRANŻ NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA.
 
 
II. WPROWADZENIE
 
Ogłoszony na terytorium Polski stan epidemiczny wpływa w sposób istotny na nasze życie,
w tym na sytuację ekonomiczną firm. W celu złagodzenia negatywnych skutków jakie stan ten wywołuje dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców, możliwe jest ich wsparcie poprzez umożliwienie ubiegania się o udzielenie dotacji z przeznaczeniem na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
 
 
III. WYSOKOŚĆ OFEROWANEGO WSPARCIA I ZASADY ZWROTU
 
  • Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł.
  • Dotacja udzielana jest na podstawie rozdziału 3 rozporządzenia z uwzględnieniem przepisów art. 15zze4 ustawy, co oznacza, że ustawa reguluje kwestie dotyczące dotacji, które nie zostały ujęte w rozporządzeniu.
 
 
UWAGA!
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
W przypadku śmierci przedsiębiorcy w okresie od dnia udzielenia dotacji do upływu okresu
3 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej, spadkobiercy przedsiębiorcy nie są obowiązani do zwrotu udzielonej dotacji.
 
  • Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
  • Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
  • W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres
    3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
  • Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
  • Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP.
  • W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
  • Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów
    o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
  • Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielania dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.
  • Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
  • Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, że nie naruszył ograniczeń, nakazów i zakazów, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1845, z późn. zm.), jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy, który udzielił dotacji.
  • Dochodzenie roszczeń z tytułu niezwróconych i nienależnie przyznanych dotacji pozostaje w gestii Starosty.
 
 
IV. SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOTACJĘ DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCY I MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY
 
  • Informacje o możliwości ubiegania się o wsparcie dostępne są na stronach internetowych powiatowych urzędów pracy. Informacje adresowe urzędów pracy można uzyskać pod adresem https://psz.praca.gov.pl/wybor-urzedu .
  • O dotację udzielaną na podstawie rozporządzenia mogą starać się mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy:
  • którzy na dzień 31 marca 2021 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z poniższą tabelą:
 
L.p. Kody PKD Nazwa kodu
1. 47.41.Z Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń
peryferyjnych i oprogramowania prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
2. 47.42.Z Sprzedaż detaliczna sprzętu telekomunikacyjnego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
3. 47.43.Z Sprzedaż detaliczna sprzętu audiowizualnego prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
4. 47.51.Z Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
5. 47.52.Z Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb
i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
6. 47.53.Z Sprzedaż detaliczna dywanów, chodników i innych pokryć podłogowych oraz pokryć ściennych prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
7. 47.54.Z Sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu gospodarstwa
domowego prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
8. 47.59.Z Sprzedaż detaliczna mebli, sprzętu oświetleniowego
i pozostałych artykułów użytku domowego prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
9. 47.64.Z Sprzedaż detaliczna sprzętu sportowego prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
10. 47.65.Z Sprzedaż detaliczna gier i zabawek prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
11. 47.71.Z Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona
w wyspecjalizowanych sklepach
12 47.72.Z Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
13. 47.75.Z Sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych
prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
14. 47.77.Z Sprzedaż detaliczna zegarków, zegarów i biżuterii prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach
15. 47.81.Z Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach
16. 47.82.Z Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach
17. 47.89.Z Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach
18. 49.39.Z Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
19. 51.10.Z Transport lotniczy pasażerski
20. 52.23.Z Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy
21. 55.10.Z Hotele i podobne obiekty zakwaterowania
22. 55.20.Z Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania
23. 55.30.Z Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe
24. 56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne
25. 56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne
26. 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
27. 56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna
28. 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów
29. 59.11.Z Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo
i programów telewizyjnych
30. 59.12.Z Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi
31 59.13.Z Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo
i programów telewizyjnych
32. 59.14.Z Działalność związana z projekcją filmów
33. 59.20.Z Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych
34. 74.20.Z Działalność fotograficzna
35. 77.21.Z Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego
36. 77.29.Z Wypożyczanie i dzierżawa pozostałych artykułów użytku
osobistego i domowego
37. 77.39.Z Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń
oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane
38. 79.11.A Działalność agentów turystycznych
39. 79.12.Z Działalność organizatorów turystycznych
40. 79.90.A Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych
41. 79.90.C Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana
42. 82.30.Z Działalność związana z organizacją targów, wystaw
i kongresów
43. 85.51.Z Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych
i rekreacyjnych
44. 85.52.Z Pozaszkolne formy edukacji artystycznej
45. 85.53.Z Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu
46. 85.59.A Nauka języków obcych
47. 85.59.B Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane
48. 86.10.Z * Działalność szpitali – jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach
i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej
49. 86.90.A Działalność fizjoterapeutyczna
50. 86.90.D Działalność paramedyczna
51. 90.01.Z Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych
52. 90.02.Z Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych
53. 90.04.Z Działalność obiektów kulturalnych
54. 91.02.Z Działalność muzeów
55. 93.11.Z Działalność obiektów sportowych
56. 93.13.Z Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej
57. 93.19.Z Pozostała działalność związana ze sportem
58. 93.21.Z Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki
59. 93.29.A Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach
o zamkniętej przestrzeni
60. 93.29.B Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana
61. 93.29.Z Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna
62. 96.01.Z Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich
63. 96.02.Z Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne
64. 96.04.Z Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej
65. 96.09.Z Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana
 
*Należy zwrócić uwagę, że nie wszystkie podmioty wykonujące na dzień 30.11.2020 r. działalność oznaczoną kodem 86.10.Z mają prawo do wsparcia w postaci dotacji. Prawo do dotacji, w ramach tego PKD, mają tylko te podmioty, które spełniają warunek dotyczący prowadzenia działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r.
o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej.
 
  • których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany
    w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40%
    w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r. lub we wrześniu 2020 r.
Przykładowo, jeśli miesiącem składania wniosku jest maj 2021 r., to miesiącem poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku jest kwiecień 2021 r., zaś miesiącem względem którego następuje porównanie przychodów - marzec 2021 r. (miesiąc poprzedni względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub kwiecień 2020 r. (miesiąc analogiczny w roku poprzednim względem miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku) lub luty 2020 r. lub wrzesień 2020 r.
  • którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień
    31 marca 2021 r.
  • Dodatkowo działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.
  • Działalność gospodarcza mogła być natomiast zawieszona w odpowiednich miesiącach roku 2020 i 2021 wskazanych we wniosku do wykazania spadku przychodu.
  • Przedsiębiorca wylicza spadek przychodów w odniesieniu do całości przychodów
    z działalności gospodarczej, a nie jedynie z "części" oznaczonej określonym kodem PKD.
  • Zgodnie z § 7 ust. 2 rozporządzenia oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 31 marca 2021 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 31 marca 2021 r.) nie będą uwzględniane.
  • O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
  • Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy, po ogłoszeniu naboru przez dyrektora PUP. Należy upewnić się czy w danym mieście nie funkcjonuje więcej niż jeden urząd pracy i wybrać prawidłowy urząd ze względu na siedzibę firmy. Nazwa urzędu może zaczynać się od innego słowa niż „Powiatowy" np. „Miejski", „Grodzki".
  • Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
  • Wnioski o przyznanie dotacji mogą być składane do dnia 31 sierpnia 2021 r.
  • We wniosku o przyznanie dotacji przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, następujące oświadczenia:
  1. o posiadaniu statusu mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy;
  2. o prowadzeniu na dzień 31 marca 2021 r. działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako przeważający rodzaj działalności, jednym z kodów wskazanych w § 7 ust. 1 rozporządzenia;
  3. potwierdzające, że przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r. lub we wrześniu 2020 r.;
  4. o niezawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 31 marca 2021 r.;
  5. o nienaruszeniu ograniczeń, nakazów i zakazów w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r.
    o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1845, z późn. zm.).
  • Wypłata dotacji nastąpi w jednej transzy, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od zaakceptowania wniosku przez PUP, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we wniosku. Termin 2 dni liczy się od momentu akceptacji wniosku przez PUP, a nie od momentu złożenia wniosku przez przedsiębiorcę.
  • Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
  • Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz.
Liczbę dotacji, którą może uzyskać przedsiębiorca, z uwzględnieniem dotacji przyznawanych na podstawie wcześniejszego rozporządzenia, wskazuje poniższa tabela:
 
 
Kody PKD (działalność przeważająca) Maksymalna liczba dotacji, jaką może otrzymać przedsiębiorca łącznie na podstawie obu rozporządzeń tzn.: rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 152) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 371 z późn. zm.)
47.41.Z, 47.42.Z, 47.43.Z, 47.51.Z, 47.52.Z,47.53.Z, 47.54.Z, 47.59.Z, 47.64.Z, 47.65.Z,47.75.Z, 47.77.Z, 77.29.Z, 77.39.Z, 96.02.Z, 96.09.Z 1
47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z 2
47.71.Z, 47.72.Z 3
91.02.Z 4
49.39.Z, 51.10.Z, 52.23.Z, 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z, 79.90.A, 79.90.C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01 Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z, 96.04.Z 5
 
 
  • W przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów, ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację. Przykładowo, przedsiębiorca złożył wniosek w maju (wskazując kwiecień jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów), który został zaakceptowany i dotacja została wypłacona. Nie może on złożyć drugiego wniosku w maju, ponieważ wniosek dotyczyłby tego samego miesiąca, w którym nastąpił spadek przychodów czyli kwietnia. Przedsiębiorca może natomiast złożyć kolejny wniosek o dotację w czerwcu, o ile nie wyczerpał już przysługującego mu limitu liczby dotacji. Wówczas we wniosku wskaże maj jako miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów.
  • Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
  • Przepisy regulujące przyznawanie dotacji nie przewidują trybu odwoławczego, nie przewidują również możliwości wnoszenia skargi na przyznanie lub odmowę przyznania dotacji do ministra właściwego ds. pracy. Przyznanie dotacji następuje w formie umowy cywilnej, od której nie przysługują administracyjne środki odwoławcze, lecz możliwość wniesienia powództwa cywilnego do sądu.
 
 
V. KONTROLA UDZIELONEGO WSPARCIA
 
  • Starosta może przeprowadzić kontrolę mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji,
    w zakresie wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem oraz właściwego dokumentowania dotacji.
  • Kontrolowany mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca jest obowiązany udostępnić wszelkie dokumenty i udzielać wyjaśnień w sprawach objętych zakresem kontroli.
 
 
VI. POMOC PUBLICZNA
 
Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom
w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy
państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE
C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.)
Do wniosku o udzielenie dotacji Wnioskodawca dołącza wypełniony Formularz informacji
przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
Aktualne informacje w sprawie pomocy publicznej znajdują się na stronie UOKiK:
 
https://www.uokik.gov.pl/covid19_a_pomoc_publiczna.php#faq3972
 
 
VII. SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOTACJĘ
 
  • Informacje o możliwości ubiegania się o wsparcie dostępne są na stronie internetowej Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie: muplublin.praca.gov.pl
  • Wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez portal www.praca.gov.pl do urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.
  • Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
 
Należy pamiętać, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
 
  • W celu złożenia wniosku należy:
  • wejść na portal praca.gov.pl,
  • wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
  • wybrać opcję "Wniosek o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikro i małego przedsiębiorcy".
  • wybrać z listy jako adresata "Miejski Urząd Pracy w Lublinie",
  • wypełnić udostępniony formularz.
 
 
UWAGA !!!
NALEŻY WYPEŁNIĆ WŁAŚCIWY FORMULARZ:

O UDZIELENIE DOTACJI NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ MIKRO I MAŁEGO PRZEDSIĘBIORCY
A NIE O UDZIELENIE POŻYCZKI NA POKRYCIE BIEŻĄCYCH KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ MIKROPRZEDSIĘBIORCY.
 

VIII. UWAGI KOŃCOWE


W celu usprawnienia sposobu rozpatrywania wniosku, Miejski Urząd Pracy w Lublinie prosi o zwrócenie szczególnej uwagi na następujące dane zawarte we Wniosku, które stanowią powód negatywnej weryfikacji przez system informatyczny Syriusz Std.:
  • NIP wnioskodawcy nie figuruje w REGON,
  • podana nazwa firmy nie jest zgodna z nazwą podaną w CEIDG/KRS/REGON,
  • firma nie prowadziła działalności na dzień 31.03.2021r.,
  • firma nie jest aktywna na dzień: 31.03.2021r., złożenia lub weryfikacji wniosku lub daty rozpoczęcia działalności, zawieszenia i wznowienia działalności wskazującej jej zawieszenie,
  • przedsiębiorca w danych organizacji ma zaznaczony znacznik „likwidowana" lub „zlikwidowana",
  • organizacja ma wielkość inną niż „mikro" lub „mały" przedsiębiorca,
  • brakuje adresu „Stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej" w CEIDG, (w KRS kontrola dotyczy adresu siedziby), adres działalności gospodarczej z CEIDG (w KRS adres siedziby) jest spoza obszaru działania tut. Urzędu (na podstawie powiatów obsługiwanych przez urząd ze słownika placówek),
  • w danych wnioskodawcy podano inny REGON, w porównaniu z danymi z CEIDG/KRS (zgodność powinna być na pierwszych 9 znakach),
  • dla numeru rachunku bankowego wskazanego na wniosku istnieje już inny wniosek tego typu o statusie „rozpatrzony pozytywnie" lub „rozliczony" bez zaznaczonej rezygnacji wnioskodawcy i niepozostający bez rozpatrzenia i z tym samym numerem rachunku lub istnieje wypłata z innego wniosku tego typu na ten sam rachunek bankowy,
  • nr PKD przeważającego rodzaju działalności określony w REGON nie jest zgodny
    z podstawowym PKD na wniosku,
  • numer PKD na wniosku nie jest zgodny z PKD w rejestrze REGON z GUS (usługa weryfikacji w Aplikacji Centralnej),
  • numer rachunku bankowego nie istnieje na „białej liście" płatników VAT (usługa weryfikacji w Aplikacji Centralnej),
  • przedsiębiorca skorzystał już z takiej dotacji w innym PUP (usługa weryfikacji
    w Aplikacji Centralnej),
  • dla danego przedsiębiorcy w PUP złożono inny wniosek o typie takiej refundacji. Wniosek ma status „rozpatrzony pozytywnie" lub „rozliczony" z niezaznaczoną informacją „bez rozpatrzenia" lub „rezygnacja wnioskodawcy".
 
Miejski Urząd Pracy w Lublinie prosi o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywanie numeru rachunku bankowego, który istnieje na „białej liście" płatników VAT, nie należy podawać prywatnych numerów rachunków bankowych.
 
W przypadku wspólników spółek cywilnych, którzy ubiegają się o dotacje na swoje indywidualne działalności należy wskazać odrębne numery konta (aby nie powielać wypłat na ten sam numer konta –weryfikacja:  „Podany numer rachunku bankowego istnieje na innym wniosku" lub „Rachunek bankowy istnieje już na wypłacie").
W przypadku wniosków składanych przez pełnomocników należy zwrócić szczególną uwagę na poprawność załączanego pełnomocnictwa. Powinno zawierać dane mocodawcy i pełnomocnika oraz być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub własnoręcznym. Pełnomocnictwa są weryfikowane i podlegają autoryzacji przez pracowników MUP.
 
W celu prawidłowego wypełnienia Formularza w zakresie otrzymanej pomocy publicznej, MUP w Lublinie proponuje sprawdzenie wysokości otrzymanej pomocy również na stronie:
https://sudop.uokik.gov.pl/search/aidBeneficiary
 
Zaleca się wskazanie wszystkich otrzymanych form pomocy.
 
W celu usprawnienia procesu weryfikacji i akceptacji wniosku MUP w Lublinie sugeruje, aby zwrócić uwagę na dokładne i kompletne wypełnienie Formularza pomocy publicznej.
Należy zwrócić uwagę na poprawne uzupełnienie pkt. A.4. Formularza (identyfikator gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę).
Prawidłowy identyfikator dla Lublina to 0663011.
W przypadku wątpliwości związanych ze zmianami kodów PKD w rejestrach CEIDG/KRS/REGON istnieje możliwość wystąpienia z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego poprawne PKD na dzień 31.03.2021 r. do GUS.
MUP w Lublinie prosi o podawanie we wniosku aktualnych danych kontaktowych
(e-mail, telefon) w celu ułatwienia komunikacji w przypadku konieczności uzupełnienia braków formalnych.

 
Wnioski o przyznanie dotacji mogą być składane do dnia 31 sierpnia 2021 r.
 
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr tel: 81 466 52 44, 81 466 52 57 lub za pośrednictwem e-mail: tarcza@mup.lublin.pl

Załączniki

Zasady udzielania dotacji dla mikro i małych przedsiębiorców na podstawie rozporządzenia_16.04
Zasady udzielania dotacji dla mikro i małych przedsiębiorców na podstawie rozporządzenia_16.04.pdf 173 KB
Informacje o publikacji dokumentu