Wyposażenie stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Wyposażenie stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Kryteria zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Podstawa prawna:

  • Art. 26e ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej zarejestrowanej w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu ze środków PFRON może zostać przyznany pracodawcy jeżeli:

  1. Zobowiązał się do zatrudnienia tej osoby przez okres co najmniej 36 miesięcy,
  2. Złożył wniosek o przyznanie refundacji.

Pracodawca składa wniosek do starosty właściwego ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu.

Refundacja obejmuje:

  1. Udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna,
  2. Kwotę niepodlegającego odliczeniu:
    a) podatku od towarów i usług,
    b) podatku akcyzowego, związanych z przedmiotami opodatkowania określonymi w pkt 1.

Starosta rozpatrując wniosek, bierze pod uwagę:

  1. Potrzeby lokalnego rynku pracy,
  2. Liczbę osób niepełnosprawnych o określonych kwalifikacjach, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotne albo poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu,
  3. Koszty wyposażenia stanowiska pracy,
  4. Wkład pracodawcy w wyposażenie tworzonego stanowiska pracy,
  5. Wysokość posiadanych środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na ten cel w danym roku.

Pracodawca zobowiązany jest do:

  1. Poniesienia wskazanych w umowie kosztów oraz zatrudnienia osoby niepełnosprawnej, której dotyczy refundacja w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
  2. Udokumentowania realizacji umowy na wezwanie starosty,
  3. Umożliwienia co najmniej jednokrotnego zweryfikowania prawidłowości realizacji warunków umowy przez pracodawcę w czasie obowiązywania umowy,
  4. Informowania starosty o wszelkich zmianach dotyczących realizacji umowy w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian,
  5. Rozliczenia otrzymanej refundacji w terminie określonym w umowie,
  6. Zwrotu:
    - otrzymanej refundacji oraz
    - odsetek od refundacji naliczonych od dnia jej otrzymania w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania starosty do zapłaty lub ujawnienia naruszenia co najmniej jednego z warunków umowy,
  7. Zabezpieczenia zwrotu kwoty refundacji.

Przyznanie zwrotu jest dokonywane na podstawie wynegocjowanej przez strony umowy, w formie pisemnej, a każda zmiana dokonywana na wniosek każdej ze stron wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

Umowa wygasa w przypadku nieprzedstawienia zestawienia poniesionych kosztów podlegających refundacji oraz kopii dowodu ich poniesienia w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Refundację przekazuje starosta na rachunek bankowy wskazany we wniosku w terminie 14 dni od dnia przedstawienia przez pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy, odpowiednio, o przystosowaniu do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osoby zatrudnionej na wyposażonym stanowisku pracy lub o spełnieniu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy na tym stanowisku.

Pracodawca korzystający z refundacji jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy

Składanie wniosków: Kancelaria ogólna, I piętro, pokój 101

Szczegółowe informacje

Referat Wspierania Przedsiębiorczości
Miejski Urząd Pracy w Lublinie, ul. Niecała 14
II piętro, pokój 203A (istnieje możliwość skorzystania z windy)
telefon: 81 466 52 12
e-mail: mup@mup.lublin.pl

nnk.asset.publisher.attachments

Wniosek Wn-W część I
Wniosek Wn-W część I.pdf 332 KB
Wniosek Wn-W część II (składany przez Pracodawcę po zawarciu umowy)
Wniosek Wn-W część II (składany przez Pracodawcę po zawarciu umowy).pdf 289 KB
Regulamin zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
Regulamin zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.pdf 593 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 303 KB
Oświadczenie o ewentualnym łączeniu przejęciu lub powstaniu wnioskodawcy w wyniku podziału oraz o pomocy de minimis
Oświadczenie o ewentualnym łączeniu przejęciu lub powstaniu wnioskodawcy w wyniku podziału oraz o pomocy de minimis.pdf 321 KB
SOW - oświadczenie Wnioskodawcy i klauzula informacyjna
SOW - oświadczenie Wnioskodawcy i klauzula informacyjna.pdf 631 KB
Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o wsparcie w związku z weryfikacją wystąpienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia
Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o wsparcie w związku z weryfikacją wystąpienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia.pdf 102 KB

nnk.asset.publisher.info.header

Menu Display