Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

W przypadku, gdy jesteś zainteresowany posiadaniem statusu osoby poszukującej pracy, to możesz:
  1. zgłosić się do wybranego lub wybranych powiatowych urzędów pracy.

    albo
  2. skorzystać z uproszczonego sposobu elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy, który jest adresowany do wszystkich osób mających dostęp do Internetu  Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie praca.gov.pl (lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej), przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy oraz umówieniu się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych

    Po przekazaniu danych urząd pracy wyznacza termin stawiennictwa, nie dłuższy niż 7 dni roboczych, w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji. W sytuacji, gdy nie stawisz się w wyznaczonym przez urząd terminie, dane przekazane zostają usunięte z systemu teleinformatycznego urzędu pracy.

    Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem, w którym zgłosisz się do powiatowego urzędu pracy, poświadczysz własnoręcznym podpisem przekazane dane i złożysz, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczenie o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu.

    albo
  3. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

    Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.
UWAGA: Jeżeli jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna, to w okresie posiadania statusu bezrobotnego, nie będziesz mógł zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy w tym samym urzędzie pracy.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:
- czym jest profil zaufany,
- kto i jak może go założyć
znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

W trakcie epidemii możesz wypełnić wniosek o dokonanie rejestracji w postaci elektronicznej, który jest dostępny na stronie praca.gov.pl. Wówczas:
  • pracownik urzędu pracy zadzwoni do Ciebie;
  • zostaniesz zarejestrowany z dniem przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z urzędnikiem.

Podstawa prawna


nnk.asset.publisher.info.header

Informacje szczegółowe urzędu

ABC rejestracji w MUP w Lublinie

Przed dokonaniem rejestracji uprzejmie prosimy o wstępną weryfikację przedkładanych dokumentów w Informacji - pokój  nr 1.

  1. Zgłoś się do Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie do pokoju nr 1 do Samodzielnego Stanowiska ds. Informacji celem pobrania Oświadczenia rejestrowanego oraz informacji dla osób rejestrujących się, najlepiej ze wszystkimi świadectwami pracy, których poprawność będzie sprawdzona przez pracowników.
  2. Przedstaw dokładnie pracownikowi Informacji swoją sytuację aby można było prawidłowo ustalić jakie dokumenty należy przedłożyć do rejestracji, ponieważ z „Wykazu dokumentów jakie należy przedłożyć do rejestracji" bezrobotny ma obowiązek przedłożyć tylko te, które dotyczą konkretnie jego przypadku np. osoba która nigdy nie prowadziła działalności gospodarczej nie będzie przekładała decyzji o jej wykreśleniu, osoba która nigdy nie przebywała na urlopie wychowawczym nie musi przedkładać aktu urodzenia dziecka, a osoba która nie odbywała służby wojskowej nie będzie przedkładała książeczki wojskowej itp. Im więcej informacji przekażesz pracownikowi (dotyczy to również okazania świadectw pracy) tym większa szansę będziesz miał na dokonanie rejestracji tego samego dnia.
  3. Po wypełnieniu Oświadczenia rejestrowanego, zapoznaniu się z prawami i obowiązkami bezrobotnego z kompletem dokumentów przyjdź do Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie.
  4. Jeżeli pobierając dokument do zarejestrowania nie okazałeś w pokoju Nr 1 w Informacji świadectw pracy celem sprawdzenia ich poprawności zrób to zanim udasz się do pokoju w którym dokonywana jest rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
  5. Pobierz z dyspensera umieszczonego w holu na parterze bilet, który zapewni Ci rejestrację w danym dniu.
  6. Udaj się z biletem pod pokój w którym odbywa się rejestracja i czekaj na wywołanie Twojego numeru.
  7. Po zgłoszeniu się do stanowiska rejestracji pokaż przed obsługą bilet pracownikowi.
  8. Pracownik rejestracji po dokładnej analizie przedłożonych dokumentów i po poświadczeniu przez rejestrowanego własnoręcznym podpisem prawdziwości przekazanych w trakcie rejestracji danych ustali Twoje uprawnienia i wyda właściwą decyzję administracyjną. W przypadku ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych przypisze Cię do właściwej listy zasiłkowej (do odbioru zasiłku w banku lub przelewu zasiłku na rachunek bankowy), oraz wyznaczy termin następnej wizyty do pośrednika pracy
Praktyczne wskazówki dotyczące rejestracji:
  • W przypadku gdy osoba rejestrująca się w charakterze bezrobotnego chce zgłosić członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego winna posiadać ich numery PESEL oraz akty urodzenia dzieci / dowód osobisty współmałżonka.
  • Osoba rejestrująca się ma możliwość ubezpieczenia dzieci, które osiągnęły pełnoletność, w przypadku gdy nie mają innego ubezpieczenia i uczą się do 26 roku życia. Należy wówczas przedstawić aktualne zaświadczenie o kontynuacji nauki ze szkoły / uczelni.
  • W przypadku, gdy osoba bezrobotna nabywa prawo do świadczeń może dostarczyć nr konta bankowego, celem dokonania przelewu świadczeń przez urząd na wskazany rachunek bankowy.

Rejestracja odbywa się w pokoju Nr 106, I piętro od godziny 7:45 do 15:00

Bilety do rejestracji można pobierać od godziny 7:45 do wyczerpania numerków lub maksymalnie do godziny 14:00

nnk.asset.publisher.attachments

Komplet dokumentów do zarejestrowania się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy
Komplet dokumentów do zarejestrowania się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy.pdf 426 KB

Menu Display