Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dla współmałżonków osób ubiegających się lub korzystających z form pomocy

Print Drukuj

W związku z realizacją wymogów art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej: „RODO”, Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku informuje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych: 

Tożsamość Administratora

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku, zwany dalej: „PUP”, reprezentowany przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Świdniku.  

Dane kontaktowe Administratora

Z Administratorem może Pani/Pan skontaktować się za pomocą skrzynki do doręczeń elektronicznych: AE:PL-55665-48285-BVHJI-25 lub elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) PUP, na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP), dostępnej pod adresem: /PUP_Swidnik/SkrytkaESP, lub listownie, wysyłając korespondencję na adres siedziby: Aleja Lotników Polskich 1, 21-045 Świdnik.

Cel i podstawy przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane, w związku z posiadaniem przez Paną/Pana małżeńskiej wspólności majątkowej, w celu wypełnienia przez Administratora obowiązku prawnego związanego m. in. z realizacją zadań w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy, w szczególności przyznania Pani/Pana współmałżonkowi, zwanemu dalej „Wnioskodawcą”, środków na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej lub na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej, albo refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, albo środków na inną formę pomocy oraz prowadzenia postępowań kontrolnych, dochodzenia roszczeń z tytułu nienależnie przyznanych środków w ramach zawartych umów i porozumień z Wnioskodawcą, realizacji obowiązku statystycznego i archiwizacyjnego.


Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią przepisy prawa, w szczególności: art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 6, 7 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, zwanej dalej: „Ustawą”, ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, ustawy z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych, ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, aktów wykonawczych wydanych na podstawie ww. ustaw oraz innych aktów prawnych nakładających obowiązek prawny na Administratora. 

Źródła danych osobowych

Dane osobowe są pozyskiwane bezpośrednio od Pani/Pana oraz od Wnioskodawcy, w postaci załącznika do dokumentów składanych przez Wnioskodawcę.

Kategorie przetwarzanych danych

Administrator może przetwarzać m. im. następujące kategorie Pani/Pana danych: dane identyfikujące (tj. imię i nazwisko, PESEL, rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość), informacje o posiadaniu statusu bezrobotnego albo poszukującego pracy, dane adresowe, informacje niezbędne do ustanowienia zabezpieczenia przyznanej formy pomocy (tj. sytuacja majątkowa), w zakresie określonym przepisami prawa, w szczególności art. 47 ust. 2 pkt 5 lit. a), pkt 20, w związku z art. 47 ust. 2 oraz ust. 3 pkt 1, 5 i 6 Ustawy.

Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jest jednak wymogiem ustawowym w przypadku ubiegania się przez Wnioskodawcę o formę pomocy określoną w Ustawie. Odmowa podania przez Panią/Pana danych osobowych jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia Wnioskodawcy przez PUP formy pomocy.

Odbiorcy danych osobowych/kategorie odbiorców

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty upoważnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. Podmioty przetwarzające). Kategorie odbiorców m. in.: dostawcy usług IT, archiwa depozytowe, banki, instytucje szkoleniowe, operatorzy pocztowi, podmioty zapewniające obsługę prawną PUP.  

Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu, dla którego zostały zebrane, a następnie w celu wypełnienia przez Administratora obowiązku dotyczącego archiwizacji dokumentów. Okres przetwarzania Pani/Pana danych może zostać przedłużony, w przypadku wytoczonego powództwa lub wszczętego postępowania, do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych ustalany jest w zależności od otrzymanej formy pomocy, na podstawie przepisów prawa, w szczególności na podstawie Ustawy oraz obowiązującej w PUP Instrukcji Kancelaryjnej.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych

Na zasadach określonych przepisami RODO przysługuje Pani/Panu: 

  • prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, 
  • prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania Pani/Pana danych osobowych, jeżeli są nieprawidłowe lub z uwzględnieniem celów przetwarzania, żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w przypadku gdy kwestionowana jest przez Panią/Pana prawdziwość przetwarzanych przez Administratora danych lub zgodność z prawem,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania przez Administratora Pani/Pana danych osobowych.

Nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia i przenoszenia danych osobowych oraz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wypełnienie obowiązku prawnego Administratora.

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych

W sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez PUP, w tym realizacji Pani/Pana praw, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych PUP za pomocą poczty elektronicznej, pod adresem: iod@swidnik.praca.gov.pl lub listownie, wysyłając korespondencję na adres: Inspektor Ochrony Danych, Powiatowy Urząd Pracy w Świdniku, Aleja Lotników Polskich 1, 21-045 Świdnik.